Friday, March 13, 2015

Syukran..Finally, this is my Vendor Butik-Qu Lyz Boutique


  1. Salam dan selamat sejahtera..

    Alhamdulillah, akhirnya setelah menempuh segala cabaran dan dugaan..Qu Lyz Boutique dengan rasminya di buka pada 01 Februari 2015 di Taman Rinting, Masai, Johor.. Macam2 nak buat untuk memastikan Butik nie dapat beroperasi pada bulan Februari juga! Perbincangan penubuhan Butik telah di utarakan oleh seorang Teman rapat kami Bonda Abyd pd bulan November 2014 lagi. Time tu Vendor Butik tgh Hot sgt kat KL. Preparation di jalankan seawal bulan Januari 2015. Haaa..betapa Speednya kami buat kerja..Guna gear 5 tau! Saya, Adik saya-Quun dan Kak Ani (Teman rapat mcm sedara) telah bertungkus lumus utk memastikan segalanya berjalan mengikut masa yg telah ditetapkan..Abyd Aka Tuan Penasihat telah membantu dr jauh (hehe..Kat KL je) bagi memastikan segalanya berada di atas landasan yg betul. 

    Konsep Vendor Butik sememangnya sedang Hot dan menjadi Viral di FB dan juga Insta..Apa itu Vendor?? Vendor ialah:-


    • Vendor
      ˈvɛndə,ˈvɛndɔː/
      noun
      1. a person or company offering something for sale, especially a trader in the street.
        "an Italian ice-cream vendor"
        synonyms:sellersalespersonsalesman,saleswomandealertrader,tradesman, retailer, shopkeeper,shopmanshop girlshop boy,sales assistantassistant,wholesaler, merchant, trafficker,purveyor, supplier, stockist,marketer, marketeer, sales representative, door-to-door salesman, travelling salesman,commercial traveller

        • Haa..Itulah maksud Vendor..dalam Bahasa Melayu ialah Orang yg menjual..

          Butik kami menyewakan tapak pada vendor yg berminat untuk bersama-sama memasarkan produk mereka secara Offline..Sememangnya ramai vendor kami terdiri daripada penjual barangan Online. Harga sewaan tapak bermula daripada Rm50 sehingga Rm300. Kami   telah mengikat Kontrak selama 6 bulan. Setiap 2 minggu, kami akan menyediakan Laporan Jualan bersama Wang Jualan untuk tempoh itu. Laporan Jualan juga akan di tally kan dengan Stok Barangan yg ada. Hehe..mula2 mencabar juga nak sediakan System untuk memastikan tiada 'Discrepancy'. Yang paling penting, rekod Jualan Harian perlulah TEPAT aka DUITNYA pun kena TEPAT. InsyaAllah kalau rajin saya tunjukkan Worksheetnya ea..

          Oklah..nanti kita continue lagi ye..macam2 nak cerita nie...maklumlah dah berkurun tak Update Blog! Nak tgk Kucing dulu..Kesian Syara nie..baru dpt Baby 9 Mac hari tu..huhu..

          Bye! 

          Wasalam

          Lyzza

1 comment: